Filozofia KARALUCHA

Historia i filozofia Karalucha

Od początku istnienia sklepu nasza filozofia nie uległa zmianie. Oferujemy tylko produkty, do których mamy zaufanie, a kryteria, które muszą spełnić produkty zasługujące na uznanie są bardzo proste:

  • muszą być łatwe i bezpieczne w użyciu,
  • mieć raczej małe wymiary tak by mogłyby być przechowywane w domu, samochodzie czy torbie,
  • muszą posiadać niezależne źródło energii (rozwiązania wykraczające poza standardowe: baterie/ gaz/ nafta).


Założyciel sklepu KARALUCH, Lars-Peter Otzen jest byłym wysokiej rangi oficerem specjalizujący się w SAR (Search and Rescue) – Poszukiwanie i Ratunek na morzu oraz innych ekstremalnie niesprzyjających środowiskach.
  

Lars-Peter pracował jako konsultant i doradca dla wielu firm wytwarzających produkty SOLAS (Safety Of Live at Sea- Bezpieczeństwo Życia na Morzu); obecnie w dalszym ciągu jest aktywny w zakresie profesjonalnego treningu dla żeglarzy, marynarzy i pilotów.

W związku ze swoim wieloletnim doświadczeniem posiada wnikliwą wiedzę na temat jaki sprzęt działa niezawodnie w ekstremalnych warunkach a jaki nie. Z czasem zainteresowanie rozciągnęło się na indywidualne przygotowanie do przetrwania w sytuacji życia lub śmierci.

Przez długi czas  Lars-Peter sprawdzał i testował różne produkty (ku utrapieniu jego żony, która musiała przetrwać dom pełen różnej jakości „zabawek” męża) aż udało mu się stworzyć własne, niezawodne i niezbędne minimum z produktów ogólnodostępnych na rynku.

Lars wraz z żoną i dziećmi mieszka w Polsce i ciągle z wielkim entuzjazmem dalej poszukuje produktów spełniających jego wymagania.

Od sierpnia 2016 r. sklep prowadzi Krzysztof Lis, z wykształcenia inżynier mechanik, z zamiłowania preppers. Współautor istniejącego od 2010 r. bloga Domowy Survival o przygotowaniach na trudne czasy, kanału na YouTube oraz książki o tym samym tytule (dostępnej zresztą też u nas w sklepie).
 

Krzysztof poświęca sporo czasu na przygotowania swojej rodziny na awaryjne sytuacje i stara się śledzić na bieżąco zmiany na rynku i zapoznawać się z nowymi produktami.